Nu är det dags......

Badrummet, ja hur går det, vattenskadat och dant. Vi har numera ingen "skit"stol, eller andra vitvaror, de står och "glänser" ute på altanen...........På måndag börjar det ta da da da......Gigantisk hårtork och snickare...
Vi har äntligen bestämt oss, det blir klinkersgolv, grönt och skönt, valnöt och koppar, nya fönster, nytt tak och bubbelbadkar. Nere blir det De Soto på en vägg, sv vitt i övrigt, nya fåtöljer och grabbigt som bara den. Banken är klar, Ikea väntar, Stockholm väntar och snart är vi barnlösa.
Men först några bilder från vår härliga semester i fjällen..


Angående barnlösheten, Ellinor har hittat en familj i USA som hon åker som au pair till, I Jacksonville.....4 timmar (ca) från Maria. Till Stockholm ska vi skjutsa Lisas flyttgrejor och jag ska följa Ellinor på Amerikanska ambassaden. Robert.....han åker till Jokkmokk....i höst. Jag och Ulf i detta hus, vi kanske ska öppna pensionat?
Ivf allt detta är ju roligt men samtidigt tråkigt, våra barn har blivit vuxna. Vad ska vi hitta på.....en kul grej iaf är att vi kommer att hälsa på Ellinor over there, och Maria. Hon blev jätteglad....hoppas bara att de andra kommer att tycka det är OK att åka över nyår. Vi får se, Mkt roligt att se fram emot. På jobbet då.....sjukskrivningarna avlöser varandra, det har/är tungt när inte arbetsgruppen är stabil.......jag kommer att jobba llite mindre under April och Maj p g a detta....hoppas det klaffar. Har iaf igen kommit på att mitt jobb har fått styra min fritid och det är inte bra...har vänt på det igen och det känns skönt. Går det inte bra med 10% får jag hitta på en annan lösning.
I kväll, till sist, en underbar middag med min äkta hälft, levande ljus och mycket prat, om barnen (speciellt hon längst bort), den förestående renoveringen, resan och USA. Att sedan se på den mellersta dotterns blogg att hon är GLAD, lycklig och lätt i sinnet är ju helt underbart bara det. Tänk va´livet är helskönt.
Kram på er alla...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....