Födelsedag och glad midsommar!

Här är det midsommarväder, dock inte sol hela tiden men varmt. Vi kan ha sommarklänningen på i kväll. Robert har blivit 16, tagit traktorkort och kör EPA när han får låna kompisens. Hans egen är på g att bli klar, den är snart målad, svart och fin. Jag tror det kommer att bli väldigt bra.

Vi är bortbjudna på midsommarmiddag i kväll, det är skönt, att inte behöva ordna så mycket. De timmar jag skulle spenderat i köket blev hos min mamma istället. Hon har ätit midsommarlunch med Jordgubbar till efterrätt och klände sig pigg och harmonisk. Fick ändå bjuda henne på jordgubbar med glass och en tur ute i rullstolen och till sist ett besök hos kompisen AL. Vi pratade en del om livet som varit, att det känns skönt att veta att man får kännas behövd och uppskattad. Jag frågade också om hur det känns att bli gammal,

-Ja, sa mamma, jag är glad åt varje minut, timme, dag, som jag får fortsätta vara i livet och inte kännas obehövd.

Blomman fick mamma och en till kvällens värd och värdinna blev det oxå. Hon är nöjd att få det hon har idag och träffa sina barn nu och då även om det vissa dagar känns så tungt att stiga upp och endast vara vaken.


Ha en bra midsommar mina nära och kära men även ni andra som läser.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....