Det händer mycket på en månad.

Alla tillbaka från semestern och vardagen gör sig påmind. Har lovat mig själv på riktigt att denna höst ska bli annorlunda på flera sätt. Nu är det dags för mig, inte bara halvhjärtat utan riktigt så....Vad vill jag med mitt liv. Upplever att jag kommit ur nåt sorts vaccum som varat i flera år på grund av jobbiga perioder i livet men nu känns jag "fri". Nu tror alla att - jaha så blir det skilsmässa ändå...men NEJ. Jag älskar min gubbe som stöttar mig i det jag håller på med oavsett vad det månde vara.
Naturbilderna är fotade efter elljusspåret i Malå och resten här hemifrån.
Vad ska jag då? Jo läsningen är i princip, like shiiit pomm fritt, som det ser ut nu så behöver jag jobba 75% och läsa 50%....Meeeeen hur ska d gå då, jag inte så bra. Det hade jag lovat mig själv att aldrig göra,,,,,meeeeen det är ju bara en liten kurs, det måste väl gå bra. Njae, har ju politiken på g och så även cirkelledare för Vuxenskolan Malå så det blir nog för mycket med alltihopa.
Jag måste ju leva också. Universitetet finns ju kvar och man blir aldrig för gammal har nån klok människa säkert sagt. Tror jag lever i en 50-årskris light eller nåt just nu.
Nåja, må så va, det bjuder jag på.
Få se vad det blir i slutändan, säkert inte som jag tänkt, efter kompromisser och sunt förnuft blir det nog bra. Vi är ju fler i familjen än lilla jag.
Sedan, om allt går väl med min VLCD så blir det en sväng till Piteå innan jul, en husvagn och en långresa i julklapp. VLCD=very low calorie diet. startat i veckan och ska försöka hålla ut i alla fall i 4 veckor. Trodde inte jag skulle klara första dagen men det gick bra. Idag mår jag rent ut sagt skit men vad gör det. jag mår bra inombords. Målbildsträning och inte tänka negativa tankar fungerar. Vi tar väl grejorna eftersom och första anhalten hoppas jag blir, antingen Björn Skifs eller så Havsbadet i Nov.
NU har jag surrat på nog, ska krypa till kojs för att min energi är slut. Ha en trevlig fredagkväll.
Kram
Eva.
Kvällssolen på vår altan.

Kommentarer

Anonym sa…
Jaa du, när ska man lära sig att det inte alltid blir som man tänkt sig. Men bara man landar på fötterna brukar det mesta ordna sig.

Jag var 50+ när jag tog min magister så nog hinner du:)

Kramar från 1:an

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....