Efter en lugn helg i Umeå....

Är jag nu tillbaka på ranchen. Spännande vecka väntar med bl a nya studenter, SALUT-träff i Storuman och valspurt.
Förra veckan blev jag mästerfotograf och tog dessa bilder efter kärleksstigen på min och Zorros vanliga kvällspromenad.
Tomaterna har jag skördat från min egen planta som jag fick av allrakäraste syster på min födelsedag. Ska "sylta" dem så de räcker länge.
I veckan blir nog också sista veckan på min VLCD-resa. Har inte kollat men har på känn att jag har nått mitt mål med något kilo.
I Umeå går det ju alltid åt en massa med pengar....inte så mycket denna gång men ändå. Fredagkväll gick i mystecken, vi var trötta bägge två. Lördag när Ulf äntligen vaknade, åkte vi till stan och strosade i lugn och ro. Hittade en del till husvagnen och shoppade loss på claes Ohlssons coh lagerhouse. Lördag kväll blev det bio och efter det sällskap med Helene och Emma på "Rött" på Berghem. En trevlig liten restaurang där det var väldigt lugnt. Skjutsade sedan gummorna på "Olles" och 00.30 var vi hemma. Trötta och belåtna. Idag har vi (jag och Helene) varit på utställning med Belle, det var kul men kallt. Hon vann priser, både idag och igår, BIRx2, BIS 4 och BIM. Vi såg polishunduppvisning, de fejkade en biljakt och en figurant som sprang iväg och hunden spårade upp den. Hunden var duktig. Efter allt detta så startade hemresan i regnet och nu sitter jag här, varm och gosig i min fåtölj och bara myser.
Ser främst fram emot denna vecka och valvaka på söndag, ska bli spännande, vad kommer att hända efter söndag? Men också IKEA-resa, upplevelsejulklappen till våra barn och julbordet vi ska åtnjuta på självaste julaftonen.

Ha en bra vecka/månad, vi skrivs, kram.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag tyckte att jag såg "baki ryggen" på dej på Classes./Ingela

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....