Söndag=vilodag.


Ja kära läsare, att skriva på fasta bestämda tider har för mig aldrig varit melodin, förstår inte hur alla de som uppdaterar sina bloggar flera gånger per dag får tiden att räcka till, det finns ju så mycket annat att göra.. Träna, vara i skogen med hunden, umgås med vänner och syskon, laga god mat, sjunga, fundera, vila ja hur mycket som helst. Att skriva "av sig" har jag alltid gjort i min dagbok, på senare år mera riktad till mina barn och före det mest för att få ut alla tankar och funderingar ur min hjärna, kanske en sortsmeditation. Nu för tiden mår jag bra i mitt hjärta och min själ så behovet är inte lika stort, men jag associerar skrivandet fortfarande till att jag ska "ha nåt att skriva av mig" för. Det är väl bra att jag inte skriver så ofta då men tråkigt för de som läser. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra, kanske lägga ner? Nåt att fundera på.
Senaste veckan har varit bra, gjort 2 dagar på mitt gamla jobb, det känns bra. 2 dagar kurs, förkovrat mig i nytt för distriktssköterskor och träffat andra kollegor från Västerbotten. Kände mig som en liten "globetrotter" eftersom många visste att jag varit tjänstledig och jobbat på IVA de senaste månaderna. De som visste hälsade mig hjärtligt välkommen tillbaka och de jag fick berätta det för funderade hur jag vågat. Så har jag aldrig tänkt men jag känner mig faktiskt nöjd och stolt att jag "vågat" mig ut på en resa som var lite ovanligare än andra och så olik det dagliga arbete som jag utför som distriktssköterska.
Det första som jag fick mig till livs på jobbet var att vi kommer att planeras in på helger, suck, den striden får vi ta nu i veckan med nya verksamhetschefen. Har fått på benen bra argument och jag hoppas att de lyssnar på oss. Om inte så blir det att fundera ordentligt på om vad jag ska göra, acceptera eller säga upp mig.
Åter till vilodagen...ska ta på mig varma kläder, ta med en termos med choklad och gå ut i skogen med hunden....ett spår som han ska få jobba med och så ska vi träna inkallning...tror jag. Först lunch och vänta på besked hur det går för Ulf och Ingo att köra upp vår förgård till Ammarnäs. De borde vara framme snart.

Ha en skön vilodag alla

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....