Toksnö och en helg utan mina killar....

Först en bild på min kära mor, krutgumman som vägrar ge upp.

I kväll, toksnö och -6 grader. Vissa av oss snorar och hostar, landstinget slår ett slag för handhygien i dessa förkylnings- och maginfluensatider. Jag tror att det även är bra hemma att tänka på hur vi hostar och har oss.....äter fn vitaminer i parti och minut och hälsofil för att klara mig. Jag vill helst slippa vara sjuk innan jul.


I helgen GF, som en jobbarkompis sa, "gubbfritt" men med besök av min dotter från Umeå.
Från början en helg som såg ut att bli ganska uppbokad men jag har fått ihop det ganska bra till slut. Jobb lördag förmiddag, middag och mys med dottern på kvällen och hela söndagen för bak och stök inför jul.

Annars jobbar jag mycket på att försöka släppa taget om saker jag inte har möjlighet att förändra, inte vara beroende på ett utplånande sätt och försöka inse att maktlöshet kan vara ganska skönt ibland.

Julkram.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....