Sista dagen på "påsklovet"!


Så var påsken över för detta år. 1 dag riktigt vackert väder, annars molnigt men varmt. känner mig utvilad och redo för jobb igen. Nu stundar mottagande av studenter och förhandling om hösten med min chef. D känns bättre och bättre att ha bestämt sig för att studera. Det känns inte som "flykt" det känns som utveckling.
Privat så planerar jag för vinfest med mina jobbarkompisar och ½-8 hos mig med våra vänner. Har inte riktigt bestämt mig vilken mat vi ska äta men d kommer väl. Det blev 2 fester på kort tid så jag känner mig lite "torr" på förslag. Hade ju tänkt en vinfest på ett lite alternativt sätt......med spådam och allt...hmmm, fokus på detta i stället för maten....kanske jag gör en kreolsk gryta och efterrätt, d blir nog bra och nyttiga snacks före, lr -70tals inspirerat som är i ropet nu. Sedan är d ju dags för födelsedag och då blir d nog syskonen, närmsta vännerna, grillat i uterummet...da capo på i fjol alltså, d känns iaf så just nu.
Nu har jag hunnit en långprommis oxå, nu lite "eftersvett" innan lunch och efter lunch städning och tvätt för hela slanten. Hoppas på lite sol...fast d ser ut som att jag får vänta med det. Kanske bättre till helgen.
Vi hörs.
Kram.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....