Härliga ensamma lördag!

Nyss uppstigen efter en lite orolig natts sömn. Skulle egentligen varit till Umeå med älsklingen men backade i morse å min kropp tackar mig för det känner jag nu. Har just avnjutit frunch och håller på med kaffet. Sitter som vanligt framför min iMac och mår bara bra. Idag ska jag planera inköp av mat, har inte handlat på hela veckan så kylen gapar tom och fruktskålen skriker efter påfyllning. Sedan förra gången har ju det mesta löst sig, vår affär har gått i lås och traktorn är ute i skogen, sköööönt.

Övergång som min kära syster skriver om.....i wikipedia finns inte exakt betydelse av övergång utan i stället detta. "En övergångsrit är en rit som markerar en persons övergång från ett stadium i livet till ett annat. Övergångsriter brukar sammanfalla med familjehögtider. Riterna brukar åtföljas av en fest...." Kanske d vore nåt. Ha ha. Nåja när det kommer är det ju inte roligt men är det värt att "skjuta upp" ? Njae.

Nog surrat om det. Det är iaf skönt att känna sig som vanligt eftersom affärerna löst sig. Fick också en massa uppskattning av en nära familjemedlem, det uppskattades mycket och jag släppte massor då. TACK!

Nu till tapetseringen!
De här gillar jag skarpt. Den med vallmo har följt med hela veckan och de andra kom till i morse. Kan inte riktigt bestämma mig än vad det blir. Vallmotapeten kommer att passa till Pappas skrivbord och så köper jag en säng i svart smide, sedan har jag en snygg byrå meeen jag får se. Jag hade ju redan tänkt i huvet att det skulle vara vitt allt annat, romatiska skira spetsar och så men romantik kan man ju få på andra sätt också.
Nu ska jag avsluta för denna gång och gå en långprommis med hunden innan nästa aktivitet.

Ha en skön lördag alla!

Kommentarer

Anonym sa…
Hej!

Nu varken skriver du här eller....svarar på mitt mail, hur ska jag tolka det???????

1:an

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....