En amerikaresa rikare!

Som förra inlägget så är Amerikaresan till ända och jag vet att jag ska dit igen, både själv och tillsammans med Ulf. Så det kändes inte lika tungt att lämna min kära bästis Maria.
Maria, Eva och David utanför Costa D´este efter vår avslutningsmiddag.
Min rehabiliteringsresa tillbaka till jobbet har börjat, på mitt sätt. Jag har varit och börjat läsa lite mail och på ett par möten. Förra veckan blev d 3 dagar a 1 1/2 timme/gång. Det blev för mycket, fick tillbaka mina myrkrypningar och kunde inte somna, tankarna for som humlor som tävlar om samma blomma, knuffar bort varandra i huvudet för att få plats och hela skallen känns som ett humlebo, fullt med surrande humlor.

I torsdags var jag på träff med stresskliniken, alldeles lagom lång träff och efter lite andhämtning i Umeå centrums butiker, ett par stycken så orkade jag mig hem.

Tog en välförtjänt energipaus vid sköna Vindelälven, Mårdsele och åt en sallad....å där vid kanten av det forsande vattnet bestämde jag mig att jag ska ta d lugnt tillbaka, mina villkor, jag vill försöka hålla kvar den härliga känslan av att må bra. Orka ta initiativ, planera, färgmatcha kläder, göra saker jag tycker om mm mm och samtidigt känna att jag hittar tillbaka till lugnet i mig. Att, när jag går på högvarv, kunna hitta den inre styrkan av att känna lugn och lugna ner mitt inre. D är lättare sagt än gjort....jag tror att stressrehabiliteringen kommer att bli bra, mitt mål är att lyckas och mitt mål är också att lyssna och inte "ploga" mina egna fåror bara för att det ska gå snabbare. Njuta av dagen men även ha framtidsplaner.
På förmiddan idag har jag kontaktat mäklaren igen om huset. Har också varit på jobbet, 1 a dagen efter helgen, d blev 2 1/2 timme, vi hade en utbildning i ett datasystem som vi använder och jag kom ihåg faktiskt hur programmet fungerar och vad jag tycker borde förbättras fast jag inte varit på jobbet sedan februari. Sen skulle jag handla, hade inte tagit med lappen men kom ihåg alla saker på den wihi....det är seger för mig.
 
Föhre Bild på min panna innan jag använt de produkter Maria tycker min hud ska må bra av.








Om dagen i morgon känns bra när jag vaknar så blir d en biltur på förmiddagen till Skelleftetrakten och eftermiddagen spenderas ett par timmar vid mailen på jobbet.

Härliga livet!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....