Nationaldagen och venuspassagen!


Igår avnjöt vi systermiddag i Nyliden, trerätters med Avocadosoppa, rökt röding, rostade grönsaker, god kall sås till och en hallonpaj till efterrätt. Det var mäkta gott. Allt avnjöts av ett glas vitt och några glas rose'. Samtalsämnena var många men vi kom än en gång överens om att dessa träffar är bra för oss. Inger tyckte dock att vi skulle bättra oss med födelsedagarna våra, å de kan vi väl fundera över. Undra om hon mena våra eller allas? Puiii om jag ska komma ihåg alla barn och barnbarn ;) nä hon mena förstås våra bara. Jag fick massor med tips om Pelargoner bl a, tack mina systrar. Jag och Ulf hade bestämt att vi skulle sova kvar eftersom han jobbar i Sorsele just nu och jag kom från Malå. D blev inte många timmars sömn eftersom sängen var ovan. Idag har jag hållit igång med plantering, har gjort en fin fin blomlåda på framsidan och flyttad dit alla mina utspridda växter från gården. Nu ska jag fylla på den med senblommande växter så blir den komplett. Jag är mycket nöjd.
Så var d ju Venuspassagen i natt...synd att d var så molnigt annars hade d ju varit perfekt. Tror jag somnade halv 4.

Nu blir d middag och sedan sängen. Fräsch och klar ska jag va halv 10 i morgon för då ska jag på jobbet. Sov gott!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....