Sanningar och reflektioner!

Malån en vanlig måndag morgon.
Ja, ni, vad det jag skriver har effekt. Nu är det en månad sedan senast och allt går väl sin gilla gång....jobbar 25% och känner att jag är stadigt på bättringsvägen. Blev så glad för ett par veckor sedan då en av mina vänner skrev på FB en måndag morgon att hon var så glad att hon kunde säga att hon mådde BRA och skulle börja jobba heltid. Jag är inte där, riktigt, än.

JA, faktiskt så har jag också lärt mig att affekter/känslor har olika mening......inte alltid på den negativa sidan. Det är en av grejerna som har gett mig nya sanningar i veckan, att se på affekterna/känslorna ur en annan synvinkel, de är också "mina vänner" som symtom på något.

En helt vanlig måndagsmorronprommis.
Att distansera sig och att också små glädjeyttringar är bra saker. Man behöver inte ha total tillfredsställelse och vara perfekt för att det ska kunna kännas bra. Jag visualiserade hur jag ser på glädjeaffekten, vilka känslor tänker jag på när jag ser/säger ordet glädje. Så om jag nu upplevs distanserad och frånvarande ibland så beror det inte för den skull på att jag är ointresserad av er, tänk på att jag kanske bara ändrat approach till vissa saker.
Sedan alla de saker som "luktar" eller "smakar" illa, en del säger att de ska städa bland sina vänner på FB eller göra slut med "energislukare" jag vet nu att det är sant att om du "vårdar" några få relationer så ger det dig tusen gånger åter.

Övrigt i veckan då först en vanlig måndag fast jag ändrat ledig dag så helgen kändes längre. Det var skönt då jag gjort en trevlig sak som tog mycket energi. Tisdagen har ni fått ett smakprov på ovan. I går kväll och idag gick jag på kompetensutveckling/firmafest med primärvården vilket var mycket trevligt. Fast jag var trööööött, beslutade att jag åker hem med 14 bussen och det var ett klokt beslut, hade inte orkat till 17 idag och sedan i buss hem.

Mycket bra och så lite färg på naglarna blev d.

 Ha en bra Adventsmånad!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....