Tid och temp!

 Hips vips, torsdag. ganska precis 1 månad kvar till det blir ett nytt år och i tre dagar har temperaturen varit på minussidan. I går vid kvällspromenaden med hunden funderade jag vad som lät, de har börjat spraya backen med "snö".
Lördagen bjöd på bullbak och ångest....den resulterade i de fina bilder som jag tagit med "stor" kameran vid tjärn på Malånäs. Zorro är en tuffing som vågade sig ut på isen, fast lite rädd va han.
Ångest tar tid. Flera dagar i anspråk, man blir svagare och mindre motståndskraftig mot andra saker som händer runt omkring. Skönt att veta vad det är.....äntligen och hur jag ska handskas med den. Och hur jag ska välja så att jag inte drabbas igen.
Idag är det i alla fall skönt med kylan och lite snö, en prommis för reflektion efter jobbet och fortsätta med att adventspynta. Det blir nog också glögg och julmusik. Ser också fram emot fredagen med mina vänner när gubben och sonen hjälper en annan vän att flytta hit.
See yu!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....