Tur som en tok.....

Måste berätta om min mamma, 84 år, har det besvärligt med en massa fysiska krämpor men har alltid känt sig som 25 i sinnet. "Värken" har väl varit värst, har satt i som mest i blåsväder och när det varit kallt. I sommar fick hon prova en medicin som faktiskt har hjälpt. För några veckor sedan började hon prata om hur skönt det var att "värken" blivit bättre, -Jag vågar nästan inte säga att jag har mindre ont, säger hon. Vet ni hur skönt det är för en dotter som sköter "det medicinska" runt sin mor. Iaf i höst har hon kokat lingonsylt till sina döttrar, på fredag blir det palt, hon stickar och sjåar på så att man blir alldeles trött men visst är det kul. Kommer inte ihåg nån gång hon har varit orolig för att bli äldre, själv har man haft åldersnoja några gånger redan och jag har inte ens blivit 45.

Igår var vi och åt kräftor hos en gammal vän, han har noja för att bli 50 som han fyller i December, vill helst inte göra nåt, har flera gånger sagt till min make att -du får pengar av mig för att ordna nåt men jag vill inte själv. Hur gör man med såna??? Ordnar världens fest eller lägger ner???

Var inne och kikade lite på olika bloggar, det är fantastiskt hur en del som skriver, skriver rakt in i ens hjärta och själ. Tack Elisabet! Insåg att hennes son och min dotter gick 1:an tillsammans i Malå.

Idag har det annars varit en lugn dag, sonen har blivit förkyld igen så han har varit en butter 14-åring hela dagen. Lite gitarr har han spelat men mest suttit framför datorn. Han vet ju att i veckan blir träningen inställd p g a förkylningen och det är väl inte värst roligt.

Fick också i kväll veta att Malå firar 1:a veckan i Januari att de varit egen kommun i 25 år. I övrigt har jag ju inte hunnit uppdatera mig, allt har gått så fort i veckan, jag vet inte varför. Tur som en tok har jag iaf haft, hundkursen bytte tid så jag har både "kursat" och sjungit, sån tur, nästa söndag blir det likadant men då är det sången som byter tid.
Tänka sig att det kunde bli så bra, idag har jag både hundkursat och sjungit....Vi har tränat fot i massor. På sången blev det förberedelse för uppsjungning på söndag.

Ha det!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....