Uppstart, Uppstart, mycket, lite eller ingenting!


The days come and go but one thing I know, I still got the blues for you.....Det är lätt att glömma varandra när allt ska "igång" igen. Hösten kommer med stormsteg, alla dessa uppstarter....hockey för sonen, gospel och hundkurs för mamma, alla möten på jobbet, uppvaktningar, spara till nästa semester eller vad folk nu håller på med. För mig själv så krockar hundkursen med gospeln, hade först tänkt stressa runt på båda, eller trodde jag innerst inne att jag hade en för tjurig hund så att det inte alls skulle gå.....det gick iaf jättebra, han var hur lydig som helst ändå vi kom 20 minuter för sent. Bestämde mig, gammal och klok som jag blivit, att gospeln får vänta....tyvärr. Det var riktigt kul att se vad utdelningen av valpkursen blivit 1 år efteråt. Nu ligger han nöjd på vår säng. Veckan har annars flutit på, ssk-studenten är riktigt duktig, min inflammation i bröstryggen känns bli bättre. I torsdags hade vi en trevlig friskvårdsdag med sol och skönt höstväder i Mårdseleforsen, det var jättehärligt med mat ute i det fria, riktigt skogskaffe och trevliga människor. Fredagen hade jag haft ågren för eftersom jag skulle vara mottagningssk helt plötsligt, för ni som inte vet så är det jobbet lite annorlunda och mera akut så att säga, det gick iaf också jättebra.
Vad händer i Malå då.....eftersom jag har en son som spelar hockey så vet jag att de håller på att fixa till isladan, ny rink, gjutet underlag mm. Det innebär att vi måste åka till Arvidsjaur för våra ispass....tur att jag har en make som kan köra buss, hela laget tackar honom för det tror jag, annars hade det blivit mycket körande. Iaf, hockeyföräldrarna i vårt lag är helt OK, alla som kan ställer upp.
Malå hotell tar över driften på turismen och har nu förutom hotellet allt i backen utom skidaktiviteterna. Malå arrangerar också snöskoter back VM, ganska stort för lilla Malå, skoterklubben räknar med ca 5000 åskådare, det är ju kul.
Förresten i Fredags var vi bjudna på middag till några trevliga vänner som vi umgås rätt mycket med, vi åt Racklett (vet inte hur det stavas), alla lagar iaf sin mat på en gemensam stekyta och smälter ost eller gör omelette i en panna under stekytan, kul. Efteråt hade vi singstartävling, en sorts karaoke, det var också trevligt. Frun i huset fyllde år på lördag så vi grattade henne med ett ja må du leva prick kl 24. Sedan gick jag hem och somnade som en stock.. Lördagen handlade det om hockeyshopping i Skellefteå....lite trött men det gick bra. På kvällen middag med nästan hela familjen då vi passade på att planera julklappar, julstök, fjällsemester mm och han även se "Se upp för Dårarna". Har ni inte sett den så är den verkligen att rekommendera. Ja, det här räcker väl...och 1 vecka mellan så då har jag nåt att skriva om.
Ha det

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....