Nu är glada julen slut slut slut.....

Ja, så kom den och så gick den.....egentligen varför sjådar man så mycket inför bara ett par timmar EN dag om året???

VÅr jul har iaf, trots sjukdom och lite för stora förväntningar, varit VÄLDIGT mysig. Mina barn och 1 bonusbarn har jag fått rå om och spela spel med men mest tid har nog tillbringats framför tvn snytandes och hostandes.

Idag är det ju sista helgdagen innan svarta Januari. Nästan 5 hela veckor ska vi genomlida, det brukar vara tungt på många fronter just i Januari. Känner mig ändå tillfreds med att "genomlida" denna månad, första gången på några år.

Jag har alltid tyckt Januari varit tung av någon anledning, i år har jag bestämt mig för att inte känna likadant, hur enkelt det nu är. Har på många olika sätt gått igenom och bearbetat händelser som kommit i vägen för mig genom livet, det har varit förlorade pojkvänner, människor som gått bort, vänner som försvunnit och också mina egna känslor av otillräcklighet och att jag ibland suttit fast i det manipulativa "träsket". Har kort sagt, " tagit kontrollen tillbaka" över mitt eget liv, det har varit knaggligt på många sätt men nu känns det bara stadigare och stadigare. Nog med djupdykning nu. Ska gå och sova gott tillsammans med min lilla lurvtuss. Min hjärtas kär ska se hockey hela natten.

God natt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....