Första dagen på jobbet efter sjukdom...


Jippiee, det var ju jättekul att komma tillbaks till jobbet, har faktiskt längtat i helgen, trots besök av Umeborna. Bilden är lilla gumman som vill smaka kyckling under mandeltäcke. Trots att det gått bra på jobbet idag så kom huvudvärken som ett brev på posten och det kändes som jag inte skulle orka backen upp till huset utan tillägg av syrgas. Vid middagen fick jag som tur var ett underbart förslag av min älskade som sa:
- det är OK att inte orka ta ut vovven på promenad i kväll, han får följa mig.....senare vid 17.30 när lilla gumman kom hem:
-har, typ inte rört på mig på hela helgen, mina ben vill gå ut med Zorro. För mig känns det helt Ok att, just nu göra detta, fika, kanske en dusch och sedan raka vägen i säng vid 21.
Lite mer från jobbet då....diabetesföreläsning för kommunen......kul som bara d. Gu va duktig jag varit, förberedelse mm mm, har snart också sammanställt rutiner för delegering och börjat fundera på hur upplägg på ev föräldrautbildning kunde se ut, detta förutom allt annat dagligt.
Sen dessutom ett mail från vår allas sekreterare i Malå gospel.....hmm vi ska visst till Björksele i helgen.....sjunga, undra om mina luftrör klarar det, hoppas, jag mimar väl de högsta tonerna men sjunga vill jag.
Tjing tjong

Kommentarer

Ingela sa…
Förstår att sjunga inte har varit ditt förstahandsval på senaste tiden. Hoppas att du är OK till helgen. Jag har ett kuvert till dej bär vi ses.

Och du, på föräldrautbildning gör jag gärna en insats när det gäller språkutveckling!

Hälsningar "Ulla-Bella"

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....