Spooooooortloooov....!

För första gången sedan jag tagit ut alla föräldraledighetsdagar och DET är länge sedan. Vi har i veckan konstaterat att det finns en "fjäll tarm" som det har sugit nåt fruktansvärt i. Det hela kulminerade i kväll med förberedelser. Kl 22.45 kom jag på att jag inte fikat, oooops har jag packat så länge? Iaf, det känns skönt att vara ledig en vecka, i fjällen och med 2 ljudböcker på min mobil. Vi fortsätter, god mat, skoter, fiske och bara leeeeeeedig.

I övrigt har det varit hektiskt på jobbet om jag inte sagt det tidigare, det började ju med att lilla jag blev sjuk den 2 februari, sen kom mina kollegor en efter en, (vi är 3) och till råga på allt har kollega nr 2 blivit sjuk iiiiigen, hela Mars i princip. Så igår och idag har jag stuvat om så att det ska bli drägligt för min stackars kollega som får jobba kvar till veckan, jag kommer att sända extra energi till henne från fjällen.

Har just läst ett inlägg om kärlek på en av de bloggar jag följer, en nära släkting som, när jag läser det, känns som att deras förhållande är på väg i en djupare fas av kärlek och värme, det känns kul. I en annans blogg, semlor, de var fina, en tredje har klarat en del av ett uppsatt mål och får hurra för det och sist men inte minst Sorg för en kär kund hos mig har dött i natt blott just 50. Ibland funderar man, hon hade kämpaglöd, jädrar anamma, övervann svårigheter men ändå...........det känns ju bra att inte få bestämma men om jag får tycka nåt så kunde väl storpappa ha tagit nån annan. Till G och hennes anhöriga, många värmande tankar i sorgens stund från mig.

God natt!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....