Nu till denna toalett igen....



Fönsterväggen, gipsad och spacklad. Byxorna på översta bilden, måhända golvläggarens??
Här bredvid det nya klinkersgolvet med lysdioder.
Eftersom jag varit på grillkväll med nya BVC föräldrar i dag blev min promenad med Zorro senarelagd och slutade hos min make på hans jobb. Nuförtiden är ju varje dag fylld av prat och planering av insatser i nya badrummet......vi stod där och pratade och helt plötsligt kom han på.....
-får vi in badkaret i toaletten?!!??!

Fönstret är mindre så där går det inte in....
Arbetsterapeutkollegan som oxå tyckte vi skulle breddat dörren när vi liks renoverade sa:

-nuförtiden så ska ALLA dörröppningar vara 70 eller 80 cm breda.... (vår är 60 cm).

hujedamej, jag sa snabbt att:

-jag ska aldrig in med en rullator på toa....

-nåmen, sa hon, om du bryter benet då???

Herregud va pinit, komma in på järnaffären och säga att vi inte får in badkaret i toaletten!!!

Sååå det blev racerfart till garaget och mäta bredden på badkaret PUUUUUUSSSST......de kommer att funka.
Den nymålade trappen
I övrigt har det varit en bra vecka, skönt att det är fredag i morgon. Hann förbi hos mamma en stund idag. Hon har besvärligt, ont och är väldigt trött av sina värkmediciner. Har pratat med läkarkollegan som ska hjälpa henne, se över mediciner bl a. Grillkvällen var solig men kall.

Kommentarer

Ellinor sa…
Vad fint det kommer bli där hemma! Ni är så duktiga. KRAM!
Sofia sa…
Din arbetsterapeutkollega har helt rätt, er dörr är lite väl trång, egentligen ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!