Plötsligt är helgen slut....

Fredagens promenad med mor visade sig bli nästan ett gympapass då däcken till rullstolen var förfärligt opumpade. Mor var dock nöjd med lite frisk luft och efteråt blev det Choklad med vispgrädde, sockerfritt och ½ kanelbulle.

Kvällen hade jag ju redan föresatt mig skulle bli en ensam Tv kväll efter middag med sonen. Hade helt glömt men plötsligt dök min dotter upp med pojkvän, uhu det var ju därför jag lagade mat till 4.

VI hade trevligt, de stannade hela kvällen, tänk vad tiden går fort när man har trevligt. Vi hann med en massa samtalsämnen, på bilden snack om raser och vad olika uppfödare föder upp sina hundar till. Vi brukar hamna i diskussioner, trevliga sådana, om olika rasers farlighet och inte. En sak har jag lärt mig både av egen erfarenhet, Helene och av att se på andra, det ÄR viktigt att du som ledare vet vad du vill, är du rädd blir hunden rädd, tror du inte på hunden så "skiter" den ju i dig. Det ÄR viktigt med kommunikation, både mellan hund och människa men också i ett förhållande. Vi har osökt kommit in på nästa ämne, veckan som varit lite hektisk så kommunikationen har glömts bort, det har märkts i kväll, inte hos min hundälskande dotter men hos en del av de övriga familjemedlemmarna.
Lördag skulle bli auktionsdag, var på visning men det fanns INGET av intresse för mig. Är ute efter ett par snygga karmstolar till sovrummet men där var mest "fynd" lådor. Vad skulle jag då hitta på? Det blev bak för hela slanten och eftermiddagsfika med ungdomarna, tog ut sista plåten ur ugnen vid 16 och startade 11. Det var kul.
Kvällen spenderade vi i Nyby hos min ena syster, därav bild nr 2, ekologiskt odlade grönsaker som smakade superbt.

Söndag, jobb 7-14, det gick bra. Efteråt lite läsning i "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini, bra bok och efter middagen, hundkurs som vi nyligen kommit hem ifrån. Hunden var lydig men också olydig och busig, ville vara lös och leka med andra hundar i stället för att sitta hos matte, fick bli riktigt arg....klarade det också. Min rädsla för att ha honom lös börjar släppa och han blir duktigare och duktigare på inkallningen. Kanske tävling till våren??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Från Parga till Hemavan....eller hur du utvecklar ditt inre ledarskap!

Så var mitt kort i en almanacka...lite stolt ä ja ju!

Nu till denna toalett igen....